Sunday, July 8, 2007

Зөөвөрлөгдөж буй Шаттл / Shuttle Ferry / Перевозка Шаттла

Тайлбар: Калифорнид газардсан шаттлыг дараагийн нислэг хийх Флорида руу яаж хүргэх вэ? Хариулт нь агаарын тээвэр юм. NASA нуруун дээрээ шаттлыг авч явах зориулалттай хоёр Боинг-747 онгоц эзэмшдэг. Албан ёсоор шаттлыг зөөвөрлөх онгоц (Shuttle Carrier Aircraft - SCA) гэж нэрлэгдэх уг онгоц нь анх тээврийн зориулалттай үйлдвэрлэгдсэн. NASA уг онгоцонд бэхэлгээ, тогтворжуулагч болон цахим хяналтын төхөөрөмжүүдийг нэмсэн байна. Хоёр онгоц хамтдаа 70 метрийн урттай, 150 тоннын жинтэй. Дээрх зурагт сансрын Атлантис шаттл хөлөг 1998 онд Флоридад байрлах NASA-гийн Кеннедийн сансрын төв рүү зөөгдөж байна.

Explanation: How does a space shuttle that landed in California get back to Florida for its next launch? The answer is by ferry. NASA operates two commercial Boeing 747 airplanes modified to carry a space shuttle on their backs. Designated officially as Shuttle Carrier Aircraft or SCA, the 747s were made for commercial flights but bolstered by NASA with several struts, stabilizers, and electronic monitors. Spanning about 70 meters in length, the two aircraft's combined mass is nearly 150,000 kilograms. Pictured above, the space shuttle Atlantis is shown being ferried back to NASA Kennedy Space Center in Florida in September 1998.

Пояснение: Как космический челнок, который приземлился в Калифорнии, возвращается во Флориду для следующего запуска? Ответ – с помощью авиатранспорта. В НАСА работают два грузовых самолета Боинг 747, переоборудованные для перевозки космических челноков, прикрепленных к фюзеляжу. Официально называемые самолетами для перевозки шаттлов (Shuttle Carrier Aircraft – SCA), они были построены для перевозки грузов. НАСА дооборудовало их несколькими стойками, стабилизаторами и электронными средствами контроля. Общая масса этих двух летательных аппаратов – около 150 тонн, а длина достигает 70 метров. На этой фотографии можно увидеть, как космический челнок Атлантис перевозили во Флориду, в Космический центр Кеннеди, в сентябре 1998 года.

No comments: